Лайфхак від УПЦ: самозахоплення території для початківців

Хочете жити у смачненьких місцях у Києві і не платити за це аж нічого? Українська православна церква знає як це зробити. Починаючи з 90-х років прихильники обох патріархатів, відчувши себе  нарешті вільними від радянських заборон, почали масово захоплювати території в столиці із метою встановлення на цих місцях храмів (а насправді — просто для забудови). Причому, жадібність попів та їх підопічних не має міри: територію для захоплення вони рахують гектарами.

Як це робиться?

Сайт http://www.babiy-yar.org із задоволенням надав нам  фоторепортаж із встановлення подібного храму. Зустрічайте план, дотримуючись якого, можна без плати за оренду і зайвих проблем оселитися у будь-якому районі столиці.

Пункт 1. Вибираємо собі шматочок землі

Не має значення, де він буде знаходитися. Територія біля ТРЦ, історичне місце, двір якогось будинку чи парк — не хвилюйся, крихітко, це все для тебе.

1

Пункт 2. Огороджуємо його парканом

Краще встановити на цьому місті палатку або вагонетку. Бажано з хрестом, а можна і ні.

11

 

Пункт 3. Чекаймо

Тепер ліпше всього просто на якійсь місяць замовкнути. Припинити будь-яку діяльність, не замилювати нікому очі. На всі питання відповідати, що звести дану палатку вам наказав Господь, чи щось у такому роді.

Пункт 4. Починаємо будівництво

Якщо реакції  властей немає, що трапляється найчастіше, можемо починати. Збираємо людей-добровольців, які будуть лише за, щоб допомогти своєму пастирю, і будуємо на місті палатки, (а можна і поруч) подібну споруду. Звичайно, з хрестом:

111

 

Готово! Тепер можна відкривати двері бажаючим помолитися, запрошувати на служби і взагалі собі просто жити.

1111

 

Головне: не забудьте повісити табличку із назвою храму, і не встигнете ви й оком моргнути, як стали частиною добре налагодженої системи і живете у культовій споруді зі звучним ім’ям.

Звичайно, при такому розкладі через якийсь час вас можуть звідти виперти, та це не біда: адже ми на те й будували простеньку хатинку, щоб в крайньому разі її можна було легко розібрати і зібрати ще в одному місці. По такій самій схемі. Пізніше ж — можливо, через декілька років — можна буде і купити дозвіл на користування цією землею у КМДА, але воно не горить. Та якщо є мрія збудувати серйозний храм, а не маленьку дерев’яну капличку, то треба купляти.

До речі, виглядати цей дозвіл має саме так:

11111

Приклади

Зацікавившись цією проблемою, ми надіслали декілька інформаційних запитів до КМДА із фотографіями подібних будівель та питанням щодо законності їх встановлення.

Усього було дібрано 9 навмання взятих споруд, чия легітимність викликала сумніви, із них 6(!) виявилися незаконно встановленими. А саме:

  1. Храм Святого Апостола і Євангеліста Марка біля ТРЦ “Глобал” на вулиці Оноре де Бальзака.
  2. Храм Преображення Господня на тротуарі біля будинку №68, вулиця Автозаводська.
  3. Храм мч. Валерія, на території ПКіВ «Гідропарк».
  4. Храм Всіх святих воїнів у Парку “Перемоги”.
  5. Храм рівноапостольного князя Володимира у дворі будинку №115 на вулиці Червоноармійській(нині Велика Васильківська).
  6. Храм рівноапостольних Мефодія і Кирила біля чорного входу до “Епіцентру” на вулиці Григоренка, 13.

Тепер по порядку.

Храм Святого Апостола і Євангеліста Марка

111111

Цей храм є типовим прикладом, як спочатку будується будівля, а потім надсилається запит на її встановлення у київську мерію.

Ось що пише сайт http://markap.church.ua/ про історію цього храму:

1111111

Тобто, храм повноцінно працює із 21.09.14 року, на спеціально відведеній для нього у 2013 році території. Здається, все чисто. Та КМДА думає трошки інакше. Ось що відповіли нам у Департаменті земельних ресурсів:

111111111111111111

Якщо коротко, справа на передачу земельної ділянки релігійній парафії відкрита. І навіть лежить у Фонді технічної документації. Але лише лежить. Тобто, досі нікуди не пішла і нікому дозволу на будівництво храму не давала. А він вже на повний хід працює. Ну, буває.

Храм Преображення Господня

1111111111

Це взагалі дуже гучна історія, що потребує деякого ліричного відступу. Вперше про цей випадок у січні цього року написав капелан УПЦ Київського Патріархату Костянтин Холодов на своїй сторінці в Facebook:

1111111111111

Зрозуміло, що таке явне правопорушення не могло не слугувати зайвим приводом для звинувачення Московського патріархату Київським, та преподобний капелан, здається, забувся, що такі самі випадки трапляються і у його патріархаті. Та не будемо залазити у їхні міжрелігійні сварки. Нас цікавить закон. А закон каже наступне:

11111111111111

А  отже, цей «курничок» і справді стоїть там незаконно. У чому, в принципі, ніхто і не сумнівався. Ви лише подивіться на його місцерозташування здалеку:

11111111111111111111

Естетично.

Храм мч. Валерія

Доводячи думку про те, що різниці між підходами до захоплення території у обох патріархатів немає аж ніякої, приведемо наступний приклад. Ця споруда вже відноситься до Київської УПЦ.

111111111111111111111

Із 2007 року і по сьогодні вона стоїть біля пам’ятника загиблим у період ВВВ у південному кінці центральної алеї в «Гідропарку». Навіть дитині зрозуміло, що у парковій зоні ця споруда ніяк не може знаходитися. І всі відмовки про те, що на цій території до Великої вітчизняної стояла церква, не відміняють того, що КМДА на це будівництво «добро» не давало.

2

Храм Всіх святих воїнів

1111111111111111111111

Ще одна геніальність від УПЦ із займанням паркової зони. На цей раз під священну територію підпав берег ставка у парку «Перемога». Приблизна адреса цього храму – вул. Генерала Жмаченка, 11. Цікавий момент: територія, що була огороджена ним на початку, сягала ба більших розмірів, та через деякий час, мабуть, хтось все-таки вгамував жадібність загарбників, і вони зменшили свої «володіння».

Храм рівноапостольного князя Володимира

Прогулюючись гарною вулицею Великою Васильківською, випадковий подорожній може дуже здивуватись, знайшовши у дворі будинку під №115 отаку дивну церкву:

11111111111111111111111

Щоб було зрозуміліше, ось вид храму з лівого боку:

11111111111111111111111111

Саме так, це звичайний гаражний комплекс. Частину якого переробили під церкву.

Із такою нахабністю не згодні навіть самі жителі. «НІ НЕЗАКОННІЙ ЗАБУДОВІ» — пишуть вони. На жаль, лише на паркані:

111111111111111111111111111111

А написали б до мерії, отримали б таку відповідь:

3

Храм рівноапостольних Мефодія і Кирила

1111111111111111111111111111111111

О, це взагалі пісня. Ззовні він виглядає так:

11111111111111111111111111111111111111

А знаходиться недалеко від службового входу до «Епіцентру» біля метро «Позняки» на вулиці Григоренка, 15.

Сайт http://www.kiev-orthodox.org/ описує його так:

А КМДА так:

1111111111111111111111111111111111111111111

А насправді ж – це просто сарай з хрестом із красивою назвою «храм».

Епілог

На останок хочу сказати, що ця стаття не мала на меті образити почуття віруючих чи підставити під сумнів існування Бога. Вона не заперечує і не підтримує жодну віру, не надає перевагу жодному патріархату, а її авторка не має нічого проти будівництва храмів, лише проти встановлення їх на незаконному місці.

А звичайному киянину, якого цікавить питання що робити із подібними спорудами, можу запропонувати наступне. По-перше, надішліть запит до Інформаційного центру із питанням про законність встановленої церкви. Із мого власного досвіду, відповідають вони доволі швидко(5 робочих днів). Якщо ваші сумніви підтвердилися, і ви не отримали отаку відповідь:

111111111111111111111111111111111111111111111

То ідіть з цим до суду. Або як мінімум напишіть листа до служби 1551. Тоді вони хоча б будуть знати про порушення і, будемо мати надію, зроблять свою справу.

Аліса Кузьменко

Аліса Кузьменко — журналіст-початківець, фотограф, наразі займається громадською діяльністю, веде свій блог. В майбутньому планує поповнити ряди українських архітекторів.

  • Valentine Kotsuba

    нині на Тихвінському провулку, 1 та сама історія ( захопили сквер ще 2010, чекали, а тепер вирішили будувати жіночий монастир на могильнику